Hubnutí, Život

Shrnutí und Rady&Tipy

Na závěr vám (pro motivaci, ne že se vytahuju) ukážu srovnání fotek ze začátku a z konce měsíce. Trochu jsem žasla když jsem to viděla takhle vedle sebe, i když je to zatím jen maličké vítězství ve velké bitvě za zdravý život a krásnější tělo.

Celkový úbytek za 31 dní je 2kg, 4cm přes prsa, 4cm v pase a 6cm přes boky. Hlavní je, ale to jak se cítím. Už teď si totiž přijdu celkem hubená a mám mnohem méně často chuť na nějaké prasárny. A to je pro mě nejdůležitější. Navíc mě to cvičení opravdu začalo bavit, nemluvě o tom, že se snažím stále při-vzdělat v oblasti cvičení a zdravé stravy takže jsem začala po dlouhé době hltat knihy a články na toto téma. Začala jsem knihou „Skinny bitch“ která tady u nás v cz vyšla jako Hubená mrcha no tak to prosím vás nečtěte 😀 Doteď si nejsem jistá, jestli to ještě někdy rozdýchám. Slabší povahy by mohly po přečtení té knihy skončit anorexií. Jo fakt, přesně takový pocit jsem z té knihy měla.
Teď se těším na výplatu, že si objednám protein aby se mi moje svaly lépe rýsovaly a taky l-carnitin aby moje tuky lépe odcházely 🙂 A taky si asi koupím nějakou knihu o jídle, nebo o hubnutí nebo o obojím 🙂 A samozřejmě vás budu dál průběžně informovat, jak to jde a doufám, že si třeba někdo řeknete „tak já do toho taky jdu“ a začnete se svým životem něco dělat, i kdyby to mělo být jen to, že začnete snídat nebo vynecháte jednu zastávku při cestě z práce a půjdete pěšky 🙂 Pro vás všechny mám pár rad, které by se vám mohly do začátku hodit.

  1. CVIČTE V BOTECH….jako fakt, není to sranda. Nejen, že prostě si bez bot namáháte zbytečně klouby a šlachy a tak dále, ale hlavně spoustu cviků bez bot neuděláte na 100% a to ať si zvolíte jakékoliv cvičení (kromě jógy teda). Já cvičila bez boty asi 25 dní, než mi došlo, že si vlastně můžu umýt boty na běhání a cvičit v nich (moje boty na aerobik se totiž záhadně ztratily). A je to miliónkrát lepší! Dokonce jsem mohla v 30DS dělat víc věci na „badass“ level, protože mi to neklouzalo 😉  (PS co nesouvisí s botami, ale se cvičením: Jezte min. půl hodiny před civčením. Cvičit na lačno je úplně na prd. Mě se nejlépe cvičí mezi obědem a svačinou, ale to prostě bohužel můžu jen když nejsem v práci, jinak cvičím ráno v 6h než jdu do práce a když je to nalačno cvičím jen na půl plynu, takže to budu muset ještě nějak povychytat jak se najíst a potom cvičit a pořád to stíhat, myslím, že to vyřeší ten protein až bude 😉 )
  2. SPĚTE!!! A tohle je ještě menší prča než ty boty. 8h denně, nebo aspoň 7h, ale ne míň. Tělo potřebuje regenerovat a nejen to, taky spalovat tuky a světe div se, to tělo dělá v noci. Takže spěte co to dá, ale zase ne víc než 9h (to je zase moc), jasné? Přece nechcete zkolabovat jako já!
  3. SNÍDEJTE…i když se vám nechce, nebo jste líní, nebo nemáte po ránu hlad. Věřte mi, že jak jednou začnete snídat už budete mít ráno hlad pořád. To co se všude píše o tom, jak je snídaně nejdůležitější jídlo dne a bla bla bla je pravda! Tělo potřebuje po ránu nějakou energii a tou je snídaně, když jí nedostane, zbytek dne je úplně na prd a vy máte hlad ještě i v deset večer dávno po večeři a nacpete se přesně tak akorát nějakou prasárnou. A těch pět minut na snídani si najde ráno každý (já si třeba připravuju snídani večer do krabičky do lednice, ráno jí potom jen na chvíli vyndám aby nebyla úplně ledová a ušetřím tak čas. Ale co si budeme povídat, sníst jogurt s nějakou tou cereálií a vypít hrnek čaje nezabere hodinu 😉
  4. PIJTE….8 sklenic vody denně. Doporučuju s citronem. Já osobně nesnáším pít čistou vodu, po druhé sklenici už mám pocit, že se měním v žábu a kuňká mi v břiše. Proto jsem celý život pořád pila něco ochucené a podívejte jak vypadám (jo vím, že to není tak zlé, ale mohlo by! kdybych včas neřekla dost). Citron dá vodě aspoň nějakou chuť, navíc potlačuje chuť k jídlu a pomáhá spalovat. Nevím jestli fakt, ale většinou se to u diet píše 😉 Můžete si do vody hodit i pír lístků máty, nebo limetku, nebo okurky, nebo maliny. Ochuťte si jí čím uznáte za vhodné, hlavně ať je to přírodní a naučí vás to pít. Když budete mít sklenici pořád po ruce, uvidíte, že budete překvapení jak rychle do vás těch 8 sklenic nateče.
  5. NEDRŽTE DIETU…je to blbost, změňte stravovací návyky. A vůbec nemluvte o tom, že držíte dietu (protože taky žádnou nedržíte). Vaše okolí si bude klepat na čelo a říkat „na co?“ a v duchu si budou myslet jak vám to zase nevydrží. Kašlete na okolí, je to vaše tělo a až bude krásné a vy zdravější, ti co si klepali na čelo budou jen blednout závistí a s otevřenou pusou na vás zírat.
  6. PLÁNUJTE…váš plán nemusí být tak obří na zeď jako to mám já, ale udělejte si aspoň malou tabulku do které si rozepíšete (aspoň v prvních měsících) cvičení, volno a další věci, které považujete za důležité nebo by mohly nějak ovlivnit vaši změnu. A odškrtávejte si splněné dny. Na konci měsíce uvidíte výsledek a budete se moct pochválit (a nebo si vynadat). To stejné platí o jídle. Jestli máte podobně šílenou práci jako já, že děláte 12h v kuse, naplánujte si jídlo den předem. Píšu si normálně jídelníčky jak ve školní jídelně abych na nic nezapomněla a večer si všechno připravím do krabiček do lednice a ráno to jen nahážu do tašky a mažu do práce. Dost se mi to osvědčilo a jelikož mám nějakou tu praxi v gastru můžu vám s klidným svědomím říct, že salátu co si připravíte v deset večer na druhý den k obědu se za těch 15h vůbec nic nestane a chutná stejně jako čerstvý (snad jste si nemyslely, že ve fastoodech a jiných vysokoobrátkových restauračních provozech myjí a připravují každý salát čestvě 😉 )
  7. HÝBEJTE SE! A tím nemyslím jen cvičení. Choďte po schodech, aspoň třeba dvě patra. Uvidíte že za chvíli vyjdete až do šestého ani nemrknete 😉 Choďte pěšky. Když to jde, tak prostě vynechte jednu, dvě zastávky mhd a radši se projděte. Když budete doma něco dělat, luxovat, mýt okna, utírat prach, umývat nádobí to je fuk, pořád myslete na to aby jste měli zpevněné tělo a zatažené břicho. I takové maličkosti prostě fungují.
  8. JEZTE! Myslím to vážně, jezte. Pravidelně po dvou až třech hodinách jezte. Já si to prostě počítala ze začátku. Koukla jsem na hodiny a řekla si „snídám a je osm hodin, takže svačit budu cca. v 11h“ a v jedenáct jsem prostě šla a vzala si připravenou svačinu, potom kolem druhé oběd a tak dál až do večeře. S tím, že byste měli jíst nejpozději 3h před spaním. No a teď, už mám úplně automaticky hlad. Pořád koukám na hodiny, ale spíš ze zvyku. Prostě do tří hodin od posledního jídla dostanu doopravdický hlad. Tedy ne chuť.
  9. NEMUČTE SE...všechny tyhle věci kolem hubnutí jsou taky hodně o psychice, takže pokud máte pocit, že umřete jestli projdete kolem cukrárny něco je špatně. Tak si prostě dejte něco sladkého. Máte chuť na čokoládu, že byste zabili toho kdo by vám ji ukázal a nedal? No tak si proboha kousek dejte! Naučit tělo novým  návykům není jednoduché. Co je taky v životě jednoduché? Řekněte si „vím, že je to špatné jídlo“ a potom to snězte, ona vás ta chuť na to časem přejde 😉 A navíc, pořád trvám na tom, že když si dám místo jedné ze svačin kafe a dort a potom třeba odlehčím večeři, nebo si odlehčím další den, tak je to menší zlo než když se budu týrat, můj pohár trpělivost přeteče (a věřte mi že to udělá) a já vyrabuju celou cukrárnu a všechno to půjde zase na novo a nebo se něčím napráskám někde tajně. No to je úplně nejhorší. Nikdy nejezte tajně! Už před lety jsem četla, že když se jí tajně tak se přibírá mnohem víc, než když se najíte normálně. Takže si tu kremroli dejte klidně pěkně u stolečku ať to všichni vidí 😉
  10. POSLOUCHEJTE SVOJE TĚLO A MĚJTE HO RÁDI….to je totiž na celém tom procesu to nejdůležitější. Netlačte na pilu. Když vás něco bolí, tak prostě si dejte pauzu jeden den. Když se cítíte slabí, znamená to, že jíte málo, tak někde přidejte. Přečtěte si něco o zdravé stravě, něco opravdu odborného a taky něco neodborného a udělejte si z toho vlastní názor na celou věc. A mějte se rádi. Ať jste tlustí hodně nebo málo, tam někde uvnitř je Karolina Kurková a když se nebudete mít rádi, ven jí nikdy nedostanete. Pamatujte, že DĚLÁTE TO HLAVNĚ PRO SEBE. Tak se nenechte odradit okolím 😉
Tukům zdar!

Vanda :o)




PS: Jen pro jistotu podotýkám, že nejsem nutriční specialistka ani doktorka ani nic podobného, ale jen a pouze laik, obyčejná holka která zde sdílí své osobní zkušenosti a nenesu žádnou odpovědnost za to jak s tím naložíte. Buďte zodpovědní k svému tělu a berte ohled na svoje zdraví. 

You may also like...

0 Comments

  1. Velká gratulace a drž se držím pěsti 🙂 a díky za tip Amarylis

  2. teeeda klobouk dolu:) moc ti to slusi a drzim palce a pesti:))) diky

  3. Skvělé! Ten pokrok na postavě je fakt vidět. Taky na tom teď pracuju :).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..